czwartek, 30 października 2014

Karkonosze

Kolejny weekend zaliczam do udanych. Nic nie zapowiadało tak pięknej pogody. Jadąc do Karpacza przedzierałam się przez mgły. Na szczęście na miejscu przywitało mnie słońce. Zaplanowana trasa obejmowała Kocioł Małego i Wielkiego Stawu. Naszą wędrówkę zaczynamy od strony Śnieżki, a dokładniej od Równi pod Śnieżką. Unoszące się w oddali mgły pięknie komponowały się z krajobrazem.




Malowniczy szlak, piękna pogoda i lekki wiaterek - czego chcieć więcej?



W wyższych partiach gór pojawił się śnieg.





W oddali widzimy Schronisko Strzecha Akademicka.


Idąc brzegiem zbocza naszym oczom ukazuje się Kocioł Małego Stawu wraz ze Schroniskiem Samotnia.  W tym miejscu podziwiać możemy również Strzechę Akademicką oraz szczyt Śnieżka.



Po krótkim postoju kierujemy się do Kotła Wielkiego Stawu.


Ściany Kotła Wielkiego Stawu opadają do największego w Karkonoszach górskiego jeziora. Kocioł Wielkiego Stawu jest niedostępny dla turystów, jednak można go podziwiać z punktu widokowego znajdującego się tuż nad jego krawędzią. 


Okrążamy Kocioł Wielkiego Stawu i schodzimy w kierunku Samotni. 



Już prawie jesteśmy na miejscu.


Naszym oczom ukazuje się Kocioł Małego Stawu. 



Samotnia jest moim ulubionym miejscem w Karkonoszach. 




Mam nadzieję, że choć trochę zachęciłam Was do odwiedzenia tego miejsca :)


20 komentarzy:

  1. Ależ tam pięknie, lubię góry, ale rzadko mam okazję bywać :-)
    U nas woda woda i woda :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne krajobrazy! W koło takie widoki, że nie wiedziałabym gdzie wycelować aparat :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciłaś i to bardzo :) Piękną pogodę można było ostatnio w górach ustrzelić, nic, tylko wędrować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ten stan potrwa długo :)

      Usuń
  4. Zachęciłaś nas na pewno, widok Wielkiego Stawu z góry po prostu bezcenny... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że pogoda się udała:) Piękne widoki i zdjęcia:) Pozdrawiam i zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pogoda jak marzenie na wędrówki po górach :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie! Zazdroszczę pogody :)
    Jest i jesienna mgła i śnieg, i słońce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy schodziliśmy mgła opanowała prawie wszystko :)

      Usuń
  8. Ładne kadry, ten pierwszy zczególnie mmi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale tam pięknie. I już widać zimę.

    OdpowiedzUsuń

  10. Super widoki jak dla mnie człowieka z nizin :-) Twoje zdjęcia zachęcają do wypadu tam :-)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pięknie! Zazdroszczę Ci tej wędrówki. Polskie góry są piękne o każdej porze roku, jesienią też, zwłaszcza kiedy - tak jak to było w Twoim wypadku - dopisuje pogoda.

    OdpowiedzUsuń
  12. Karkonosze to dla mnie góry letnie (dziesiątki razy)) w zimie byłam tylko raz laty temu.
    Jesienią nigdy. Pięknie wyglądają takie opustoszałe. Więcej widać. Latem Wielki Staw ledwie widać idąc od Pielgrzymów.

    OdpowiedzUsuń