poniedziałek, 14 lipca 2014

Seebad Bansin, Alhbeck i Heringsdorf

Seebad Bansin, Alhbeck i Heringsdorf - trzy kurorty znajdujące się w Niemczech, niedaleko Świnoujścia. Seebad Bansin jest trzecim najbardziej oddalonym od granicy polskiej kurortem. Do Świnoujścia jest ok 10 km. Te trzy miejscowości były ulubionym miejscem wypoczynku niemieckich cesarzy. Charakteryzuje je pocztówkowo - bajkowa architektura i szerokie plaże. Wszystkie trzy miejscowości mają przepiękne mola.











Dla piechurów mogę zaproponować bardzo długi spacer promenadą - od wschodniej części Świnoujścia do zachodniej części Bansin. Promenada dzieli się na część pieszą i rowerową, prowadzi wzdłuż brzegu, dzięki temu podziwiać możemy wodę i architekturę uzdrowisk.



20 komentarzy:

  1. Uwielbiam piechurowanie tuż nad brzegiem.. po piasku, aż do zmęczenia nóg iść i iść gdy zachód słońca już zabarwi się na czerwono, a szum morza jest muzyką ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam tylko w Ahlbeck, gdzie płynęłam statkiem w obie strony. Widzę, że ciekawa okolica i warto się wybrać na dłużej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okolica bardzo ciekawa - niby tak blisko Polski, a tak inaczej :)

      Usuń
  3. Nie byłam tam, ale teraz żałuję, piękne okolice...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ladne zdjęcia :P
    http://crossstitchandbracelets.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe okolice i piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W Świnoujściu byłam kilkadziesiąt lat temu. Plaż nie oglądałam tylko port. Na Twoich zdjęciach wyglądają pięknie.
    Właśnie wczoraj w Wiadomościach pokazywali wybrzeże Uznam z wybudowanymi hotelami przez Hitlera. Nawet Niemcy mieli mieszane uczucia co do ich odbudowy. Sama nie wiem co na ten temat sądzić.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  7. oh! Twoje zdjęcia są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bylismy tam, wiele lat temu. Jednak Baltyk ze swoimi wielkimi plazami, bardzo atrakcyjny jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, Bałtyckie plaże są piękne

      Usuń
  9. No teraz to mnie zaskoczyłaś - nie miałam pojęcia o istnieniu tych kurortów...Do sopockiego mola mam sentyment ogromny ale te mola też się fajnie prezentują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mola tworzą niesamowity klimat w każdej miejscowości :)

      Usuń
  10. fajny klimat na plaży z tymi "budkami" do opalania, to się chyba nazywa kosze?
    dziękuję za odwiedziny u mnie na blogu, teraz i ja będę tu częstym gościem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze mówiłam na nie "kosze" :)

      Usuń
  11. Te plażowe fotele są genialne. Jak z dawnych lat.

    OdpowiedzUsuń