niedziela, 1 września 2013

Karpacz - kierunek Samotnia, cz.2

Przed Wami kontynuacja poprzedniego wpisu. Idąc szlakiem, nie ma mowy o nudzie. Dla mnie takie otoczenie jest idealne. 


Już widzimy cel naszej podróży. Jest to Kocioł Małego Stawu - jest największym kotłem polodowcowym Karkonoszy. Jest to miejsce niebezpieczne w okresie zimowym, ze względu na liczne lawiny.


Na dnie Kotła powstał Mały Staw - jest to malownicze miejsce, z przeźroczystą wodą. Jego głębokość to ok. 7 metrów. W zimie jeziorko zamarza całkowicie.
Przy Małym Stawie położone jest schronisko Samotnia, która jest jednym z najstarszych schronisk w  Polsce. 









Według mnie jest to obowiązkowy punkt, dla wszystkich tych, którzy odwiedzają Karkonosze.

18 komentarzy:

  1. W takim miejscu nie można się nudzić. Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ cudowne krajobrazy,
    pierwsze 4 zdjęcie są przepiękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli w końcu się tam wybiorę, to z pewnością odwiedzę to miejsce. Pięknie! A i nazwa dla schroniska ładna ;) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kocham Karpacz i nawet często tam bywam, ale do Samotni nigdy nie dotarłam. A widoki boskie, więc będę musiała to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam tu kilka lat temu. Dziękuje za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się, jednak może nie obowiązkowy, tylko najbardziej malowniczy.
    Patrzę jak mało ludzi, trzy tygodnie temu, nie było gdzie usiąść.
    Myślałam, że Śnieżne Kotły są największe, przynajmniej robią takie wrażenie.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzi mało, bo pogoda była w kratkę. Dzień był pochmurny i czasami wyglądało słońce.

      Usuń
  7. mogłabym tam zamieszkać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka wspaniała okolica, aż się z uciechą wędruje gdy takie cudowne widoki. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne widoki. Jeszcze nigdy tam nie byłem, czas to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne widoki i zdjęcia! Oj czuję, że we wrześniu wybiorę się na wyprawę w góry! Narobiłaś mi apetytu na wspinaczkę! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe muzeum, a widoki jeszcze bardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszędzie tam byłam wielokrotnie , niestety w dzieciństwie i niewiele pamiętam. Wrażenia ogólne są bardzo miłe, ale szczegółów...nic!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie wczoraj czytałam w gazecie artykuł o Samotni :). Muszę tam być!

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłem w tym schronisku, piękne otoczenie, lecz byłem zima, latem piękniej się to miejsce prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie i zimą i latem :) Choć takie zielone zdjęcia tylko latem da się podziwiać : http://www.karpacz.net/noclegi/pokoje-18/#zlotuptaka-sloneczko

    OdpowiedzUsuń